Je suis en couple depuis 12 ans. C’est un exploit dont je suis fière, surtout que j’ai l’impression que le monde du célibat est tellement compliqué. Je pense avoir oublié ce qu’est la cruise. Pis je ne te parle pas de faire des beaux yeux, de battre les cils 3-4 fois ou de faire un petit sourire en coin à quelqu’un qui te remarque quand tu passes près de lui. Ça, c’est facile, même pour une débutante. Et ça peut être à la limite inoffensif, même si tu es en couple, à condition que ça n’aille pas plus loin.
Moi, je te parle de partir à la chasse. Avec un grand C.
Cet été, je suis sortie dans un chic bar (j’insiste sur le mot chic) pour la première fois depuis au moins 2 ans. Avec une amie nouvellement célibataire, justement. Je me mets cute, une petite jupe en jeans, une camisole estivale qui me fait bien, des beach waves dans les cheveux. Tout va bien. Je quitte la maison heureuse à l’idée de la revoir, surtout que, dans mon jeune temps, c’était ma partenaire de débauche dans le célibat. À peine arrivée dans le stationnement du bar (je dis bien dans le STATIONNEMENT du bar), je me sens comme un chien dans un jeu de quilles. Y a de la chicks au pied carré, les filles portent toutes des robes de designer, des souliers à talons hauts Michael Kors et arborent des mises en plis à 100 $. On est loin de la petite brasserie où je passais mes jeudis, ou même du défunt Fuzzy de Laval où les outfits étaient quand même plus accessibles pour les portefeuilles. J’ai passé la soirée à jaser avec mon amie (ça faisait quand même plus de 10 ans qu’on ne s’était pas vues), mais aussi à observer les hommes et les femmes qui s’y trouvaient. Je regardais les sourires racoleurs, les échanges de regards, les 2 becs qui se donnent sur le coin de la bouche plutôt que sur les joues, mais aussi les conversations qui semblent interminables pour certaines personnes, les approches maladroites, les regards scrutateurs de haut en bas pas toujours agréables à subir et même les tentatives d’évasion discrètes vers des gens plus intéressants.
Ça m’a rendue nostalgique de mon célibat pendant une nanoseconde. Pas plus.
J’ai surtout eu le vertige de penser que ça pourrait m’arriver un jour. Devoir repartir à zéro et trouver un autre homme. Essayer de trouver le bon. Ou plutôt, le prochain que je crois être le bon, puisque la première fois je me serais trompée. Recommencer le processus des rencontres arrangées ou non après avoir méprisé Tinder et les autres applications du genre. Je ne peux pas croire que je devrais y avoir recours! Devoir utiliser la maudite expression : « On ne sort pas ensemble, on se fréquente », juste pour ne pas s’afficher trop vite avant l’autre. Remettre des pyjamas qui matchent afin d’être belle dès le lever du soleil. Revoir ses positions du Kama Sutra parce que le livre accumulait la poussière, depuis quelques années. Devoir peut-être dealer 1 semaine sur 2 avec les enfants qu’il a eus avec une autre avant toi. Dealer aussi avec cette autre. Devoir expliquer à tout le monde qu’on forme une famille recomposée et que oui, on a le droit au bonheur quand même. Ou encore, devoir lui donner les enfants dont il rêve depuis toujours, alors que tu croyais en avoir terminé avec la maternité.
J’ai eu le vertige parce que je sais que ça peut arriver à tout le monde. À moi autant qu’à une autre. J’espère ne jamais vivre ça. Et je ne juge pas les couples qui décident de se séparer. L’amour, ce n’est pas blanc ou noir. Ça vient avec tellement de zones grises que je n’ai pas le droit de juger dans laquelle tu décides de placer ton couple.
J’espère juste que la zone que j’ai choisie est assez confortable pour y passer mes jours.
Que la famille que l’on a bâtie est assez solide.
Que l’homme que j’ai choisi est le bon.
J’espère que le Tarzan que j’ai déniché dans la jungle du célibat, c’est bien le mien.
27 Comments
Chantal paquin
Toujours un plaisir de te lire
Isabel boutin
J’adore cet article. Ça me rejoins à 100% 😊
useful source
Awesome! Its actually remarkable article, I have
got much clear idea about from this post.
Phim sex tre em
I really like your blog.. very nice colors & theme.
Did you design this website yourself or did you hire someone to do it for you?
Plz respond as I’m looking to create my own blog and would like to
know where u got this from. appreciate it
emutin
Your method of describing everything in this article is truly good,
all be able to without difficulty understand it, Thanks a lot.
duzce sondakika
Wonderful beat ! I would like to apprentice at
the same time as you amend your website, how can i
subscribe for a weblog web site? The account helped me a acceptable deal.
I had been tiny bit acquainted of this your broadcast offered brilliant clear concept
apply for e-visa uk sign in
I’m truly enjoying the design and layout of your blog. It’s a very easy on the eyes which makes it much more pleasant for me to come here and visit more often. Did you hire out a
designer to create your theme? Fantastic work!
gov uk apply for e-visa
Woah! I’m really enjoying the template/theme of this site.
It’s simple, yet effective. A lot of times it’s difficult to get that « perfect balance » between superb usability and appearance.
I must say you have done a awesome job with this. Also, the blog loads super fast for me on Internet explorer.
Excellent Blog!
http://23win68.com
I do not even know the way I stopped up here, however I believed this post was once good.
I do not understand who you are however definitely you’re
going to a well-known blogger in the event you are not already.
Cheers!
how to apply for kyrgyzstan e-visa
Thanks for the marvelous posting! I seriously enjoyed reading it, you happen to
be a great author.I will make certain to bookmark your blog and
may come back in the future. I want to encourage that you continue your
great job, have a nice afternoon!
how to apply for tourist visa
Wonderful goods from you, man. I have be aware your stuff prior to and you are just too wonderful.
I actually like what you’ve obtained right here, certainly
like what you are saying and the way wherein you assert it.
You make it entertaining and you still care
for to stay it wise. I can not wait to learn far more from you.
That is really a tremendous web site.
apply for e-visa egypt
Everything is very open with a really clear explanation of the issues.
It was really informative. Your website is useful. Thank you for sharing!
can pakistanis apply for japan e-visa
Thanks for sharing your thoughts on apply tourist visa usa.
Regards
apply for e-visa georgia
Thanks in support of sharing such a fastidious thinking, paragraph is fastidious, thats why
i have read it completely
how to apply for an e-visa for kenya
Remarkable! Its truly awesome paragraph, I have got much clear idea concerning from this paragraph.
how to apply e-visa for korea
I needed to thank you for this excellent read!! I definitely enjoyed every
bit of it. I’ve got you bookmarked to look at new things you post…
foreigner apply for e-visa vietnam
It’s enormous that you are getting thoughts from this post as well as from
our dialogue made here.
Resources
What’s up, just wanted to say, I enjoyed this post. It was
practical. Keep on posting!
how far in advance can i apply for laos e-visa
Thanks very nice blog!
apply for e-visa turkey
It’s actually very difficult in this active life to listen news on TV, so I just use internet for that reason, and obtain the
newest information.
apply for e-visa for india
What a information of un-ambiguity and preserveness of precious knowledge concerning unexpected feelings.
apply for e-visa with brp
Touche. Sound arguments. Keep up the amazing spirit.
evisa egypt
This site was… how do I say it? Relevant!! Finally I
have found something that helped me. Many thanks!
evisa egypt
Your style is unique compared to other folks I’ve read stuff from.
I appreciate you for posting when you have the opportunity, Guess I’ll just bookmark
this site.
evisa form
Thanks for one’s marvelous posting! I quite enjoyed reading it,
you are a great author.I will be sure to bookmark your blog and will
come back sometime soon. I want to encourage you to definitely continue your great job, have a nice holiday weekend!
evisa form
My developer is trying to convince me to move
to .net from PHP. I have always disliked the idea because of the expenses.
But he’s tryiong none the less. I’ve been using WordPress on a number of websites for about a year and am anxious about
switching to another platform. I have heard very good things about blogengine.net.
Is there a way I can import all my wordpress posts into it?
Any kind of help would be really appreciated!
evisa-egypt
My developer is trying to persuade me to move to .net from
PHP. I have always disliked the idea because of the expenses.
But he’s tryiong none the less. I’ve been using Movable-type
on numerous websites for about a year and am concerned about switching to another platform.
I have heard great things about blogengine.net.
Is there a way I can transfer all my wordpress posts into it?
Any kind of help would be really appreciated!